Leverans & Retur
Leverans
Våra vanliga leveranstider för lagervaror är 2-6 arbetsdagar och produktionsartiklar 8-10 arbetsdagar från beställningsdag.
Om snabbare leverans önskas skall kunden kontakta oss för eventuell separat överenskommelse.
Vanligtvis sker våra leveranser i form av paket, brev eller bud via Postnord.
Alla beställningar levereras från Olympus lager.
Leveranstiden kan påverkas bl.a. av tillfälliga slutförsäljningar eller oförutsedda händelser.
Mottagna beställningar under helger skickas tidigast på kommande helgfri vardag.
Vid frågor runt Er försändelse kontakta oss på e-postadress: order.olympus@olympusprofile.se.
Olympus tar inget ansvar för logistikombuds leveranstider och/eller hantering.
Fraktkostnader
Fraktkostnad tillkommer.
140:-/ kolli (maxvikt 20 kg), priserna gäller inrikes.
Returer
Vid returer av paket, förbehåller Olympus rätten att debitera dig för våra omkostnader.
Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår, meddelas detta till kund via e-post eller telefon. Olympus kommer att göra sitt yttersta för att fullfölja din beställning i tid. Men det kan uppstå tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, då förbehåller Olympus rätten att friskriva oss från all ersättning samt kompensation till kund gällande leveransförseningar.
Olympus reserverar sig för eventuella prisförändringar för logistikombuds fraktkostnader och avgifter.
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer, åtar vi att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet måste skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Vi står för returfrakt vid godkänd reklamation.
Vi förbehåller oss även rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig.
Våra vanliga leveranstider för lagervaror är 2-6 arbetsdagar och produktionsartiklar 8-10 arbetsdagar från beställningsdag.
Om snabbare leverans önskas skall kunden kontakta oss för eventuell separat överenskommelse.
Vanligtvis sker våra leveranser i form av paket, brev eller bud via Postnord.
Alla beställningar levereras från Olympus lager.
Leveranstiden kan påverkas bl.a. av tillfälliga slutförsäljningar eller oförutsedda händelser.
Mottagna beställningar under helger skickas tidigast på kommande helgfri vardag.
Vid frågor runt Er försändelse kontakta oss på e-postadress: order.olympus@olympusprofile.se.
Olympus tar inget ansvar för logistikombuds leveranstider och/eller hantering.
Fraktkostnader
Fraktkostnad tillkommer.
140:-/ kolli (maxvikt 20 kg), priserna gäller inrikes.
Returer
Vid returer av paket, förbehåller Olympus rätten att debitera dig för våra omkostnader.
Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår, meddelas detta till kund via e-post eller telefon. Olympus kommer att göra sitt yttersta för att fullfölja din beställning i tid. Men det kan uppstå tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, då förbehåller Olympus rätten att friskriva oss från all ersättning samt kompensation till kund gällande leveransförseningar.
Olympus reserverar sig för eventuella prisförändringar för logistikombuds fraktkostnader och avgifter.
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer, åtar vi att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet måste skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Vi står för returfrakt vid godkänd reklamation.
Vi förbehåller oss även rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig.